Opdracht: Je kunt jouw doelgroep in kaart brengen door eens op te schrijven wie ze zijn. Vul de volgende velden in over jouw doelgroep. Het lijkt misschien gek om sommige velden in te vullen, want wat maken de hobby’s van de doelgroep nu uit? Maar door voor jezelf een goed beeld te creëren, is de kans groter dat jouw module straks naadloos aansluit. Leeftijd: .............................................................................................................................................................. Opleidingsniveau: ..................................................................................................................................... Functie(s): ........................................................................................................................................................... Werkervaring: ................................................................................................................................................ Breng je doelgroep in kaart Wat iemand al weet van een onderwerp (voorkennis), verschilt van persoon tot persoon. Aansluiten bij de voorkennis is een voorwaarde voor kennisoverdracht. Volgt iemand een onderwerp waarvoor hij belangrijke voorkennis mist? Dan is de kans klein dat hij veel leert. Hij heeft dan moeite de aangeboden informatie te koppelen aan dat wat hij al weet. Zorg daarom altijd dat je zo goed mogelijk aansluit op de voorkennis van de medewerkers waar je de leermodule voor maakt. Anders is het zonde van ieders inspanningen. Ik gebruik de oZone-bibliotheek en leerpaden én maak ook mijn eigen onderwerpen en leerpaden 26 oZone, jij maakt het!
RkJQdWJsaXNoZXIy MTkxNTk=